Gå till innehåll

Saltvattenskalkylator jag har gjort


Fishtank

Rekommenderade inlägg

Hej!

Satt och knåpade på en saltvattenskalkylator som jag tänkte dela med mig av här.

Detta är endast ett hobbyprojekt och jag vill därför gärna ha era synpunkter på förbättringar.

De värden som skrivits in är endast min egna uppfattning och ser därför gärna att ni säger till om det är något som är på tok fel.

Programmet är testat på Windows 7 och 8, och kräver ingen installation. Dubbelklicka endast på .exe filen och programmet startas.

Denna är 100% ren från virus och trojaner.

[h=2]http://www.fildirekt.se/dl/1399147087.zip[/h]

Screenshot:

post-7012-14468933309355_thumb.jpg

Man skriver in sitt värde och klickar på sänd, då kommer en popup visas med en text som säger om värdet är bra eller behöver förbättras.

Säger än en gång att detta bara är en beta och programmet kommer att utvecklas om intresse finns.

Om tillräckligt många är intresserade så kommer även en android app.

Hoppas ni gillar denna och tack för era synpunkter!

Ändrat av Fishtank
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag tror om du Zippar den det skulle vara bra , Chrome blockerar den

Panda säger att det är virus. Explorer tror att den är spyware

Absolut, ändrade den nu så att den nya länken leder till en zip fil istället.

Jag tror att de flesta datorer kommer att varna för en okänd exe fil som öppnas på datorn, men det är bara att tillåta den så ska det inte vara några problem alls.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu fungerar den

den är enkel och bra tycker jag , men om jag kan vara lite petig , det skulle vara bra om men skriver alla värde och få en sumeraing på det hela, det är inget som måste men det skulle vara enklare tror jag.

MVH

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu fungerar den

den är enkel och bra tycker jag , men om jag kan vara lite petig , det skulle vara bra om men skriver alla värde och få en sumeraing på det hela, det är inget som måste men det skulle vara enklare tror jag.

MVH

Hej och tack för din synpunkt!

Absolut skulle man kunna göra något sånt. Som att man klickar på "summera" eller liknande och får alla sina värden i en textfil eller som en popup direkt i programmet. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

En bild på vad sänd popup visar! Utan att se via paddan så kan ju en grön och röd punkt visa om det är ok eller kanske.

Du menar att man ska skriva in värdet och det blir en färg som visar om det är bra eller dåligt utan att behöva klicka på sänd?

Vore inte helt fel. Tillexempel, grön färg vid bra, gult om det börjar bli dåligt eller rött om det är dåligt?

Tack för era synpunkter!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Försök att få ev den gula att visa om det går mot för högt eller för lågt. Minimera antal klickningar med pekdonet tänker jag. Om popup används kanske den kan stängas via tryck med hjälp av mittenhjulet så man slipper flytta pekdonet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Försök att få ev den gula att visa om det går mot för högt eller för lågt. Minimera antal klickningar med pekdonet tänker jag. Om popup används kanske den kan stängas via tryck med hjälp av mittenhjulet så man slipper flytta pekdonet.

Det är bra idéer :)

Vet att den är lite primitiv just nu och att man får klicka onödigt mycket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Här kommer en lite nyare uppdaterad version där jag har lagt till färgkoder istället för popups på ens värde.

Bara en uppdatering för att det ska bli lite mindre klickande i alla fall. Man måste dock fortfarande klicka på "Sänd" för att få fram sitt värde och har ännu inte lagt till någon "sammanfattningsknapp" för få alla värden samtidigt.

[h=2]http://www.fildirekt.se/dl/1399471337.zip[/h]

post-7012-14468933357148_thumb.jpg

Efterfrågar en fin fiskbild att få använda i programmet för att snygga till det lite. Ni som har tagit fina bilder som ni vill dela med er av, skicka ett PM.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...