Gå till innehåll

Vad kan man ha för "lägre djur"ihop med picassofisk


brevix

Rekommenderade inlägg

Börjar ledsna på att mata min Picasso med dyra snäckor räkor och musslor.

fisken har mosat i sig div djur jag köpt för över tusen spänn nu Grrr.

vad kan jag ha för lägre djur i karet som Picassofisk inte mumsar i sig förutom muräna ?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...

Tryckare över lag är roliga fiskar. Hade tidigare en Niger och en "Picassotryckare" tillsammans, tog inte lång tid innan de betat av det mesta i karet. Det gick bra utan en större städpatrull. Några frå turbosniglar slapp undan deras käftar. Iof hade jag några kirurger som tuggade alger bra. Dock vet jag inte hur det blir i längden utan städpatrull. Jag körde nog ca 6 mån innan jag lade ber karet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Samma problem med picasson jag har, har även en Nigro också men börjar starkt fundera på att sälja Picason till att börja med sist tog han min 1200:- Mussla Vilket inte var så kul. Men största problemet är nog ändå städpatrull mm som både är nödvändigt och kul att titta på. Annars är denna boss ett lyft i karet ett 650 RSM.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Svaret på frågan är väl - inga :) Det är ju käket den käkar i naturen. Jag har en hemma i mitt RSM 130 Max för jag misstänker jag fått in något som käkar mindre fisk - tryckaren är inte så stor än så både min boxarräka och två sjöborrar är ok just nu - eremiterna springer och snäckorna sätter sig över ytan :) Jag hoppas den hittar eventuella fiskätande lägre djur. Den har i alla fall överlevt än så länge.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...