Gå till innehåll

2x WP10P & WP25P


jacs

Rekommenderade inlägg

bestyckade med twin controllers så varje controller kör en 25 och en 10 på var sin kortsida av karet.

Else mode på och fiskarna håller sig krampaktigt kvar mha fenorna i stenen som det verkar vara ett flöde utan dess like. Tysta som den är de men går man över till H mode och läge 4 så är det tystare och fiskarna behöver inte hålla sig kvar.

//Jonas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag kör 2xWP-40, på 600 liter 140x70x65 kar.

Det blir bra drag i baljan om jag kör på ett program som ger fullt flås.

Så jag kör dom på C programmet, den ena på 50% och den andra på 70%, ungefär 10 sekunder mellan vändningarna.

Pumparna sitter på på kortsidorna.

//Marko 'DaTrucka' (via mobil).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man får skruva ner interval vredet rätt bra, den går ju från någon sekund till 2 minuter.

Tycker det programmet passa bra i min burk just nu.

Något jag däremot önskat med twinkontrollern är längre tid på vågpumpen när man kör W2, då hade nog det varit favoriten.

För er som inte har kontrolern så är W2 att den ena pumpen går på konstant flöde 30-100% efter eget önskemål, och den andra pumpen agerar wavemaker, tyvärr är max intervallen på vågen lite för kort för att det ska bli helt optimalt i mitt kar.

C programmet alternerar mellan pumparna, man kan både ställa in önskad effekt på dom individuellt och tiden mellan skiftningarna, från någon sekund upp till två minuter.

Dom andra inställningarna har jag inte hunnit sätta mig in i än, då dessa två verkade intressantast för mig.

Annars gillar jag den skarpt.

//Marko 'DaTrucka' (via Padda)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...