Gå till innehåll

Dendronepthea


Guest NoName

Rekommenderade inlägg

det brukar rekommenderas att ha dom hängande på ett ställe med högt vattenflöde -inte punktformigt,men hög vattenrörelse - och inte alltför ljust.

mata med phytoplankton , dom är vanligtvis rätt(jäkligt) svåra - ett problem känns som artbestämmningen,det finns liknande arter som har andra behov

en bra ide kan nog vara att röra upp bottenslam i strömriktningen som en del av utfodringen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dessa koraller (Dendronephtya spp.) bör i dagsläget inte varken köpas eller importeras, eftersom man inte ens på forskningsnivå kan hålla dem vid liv under någon längre tid! Försök mata med Phytoplankton och alla möjliga saker. Man kan virvla upp slam från botten och låta korallerna ta åt sig detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ambitionen är givetvis att kunna sälja fraggar inom en snar framtid! ;D

Nej visst känner man ett ansvar som för allt annat i karet, jag får erkänna att jag slarvat med hemläxan här. Men jag har ju länge sagt att det är dax för något lite mer krävande.....huga..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jag har haft den cirka 4 månader,köpt i tyskland,ska försöka ta ett foto,men som sagt finast på natten.

Ja vis agärna crille!

greger: Hur länge har du haft den?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Upptäckte idag att mina Dendronepthea skadats förmdligen genom skavning mot en sten kant. Ser inte alls bra ut såhär långt... =(

Crille, bilder?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...