Gå till innehåll

Dendronepthea

Rekommenderade inlägg

Postat

Tja, någon som har en Dendronepthea och kan ge lite bra tips? Mina ser fina ut men vill inte stå på egen hand...Är det för ljust?

Postat

det brukar rekommenderas att ha dom hängande på ett ställe med högt vattenflöde -inte punktformigt,men hög vattenrörelse - och inte alltför ljust.

mata med phytoplankton , dom är vanligtvis rätt(jäkligt) svåra - ett problem känns som artbestämmningen,det finns liknande arter som har andra behov

en bra ide kan nog vara att röra upp bottenslam i strömriktningen som en del av utfodringen

Postat

Reser dom inte på sig snart så får jag väl hänga upp dom. Fina som attan!

Postat

Dessa koraller (Dendronephtya spp.) bör i dagsläget inte varken köpas eller importeras, eftersom man inte ens på forskningsnivå kan hålla dem vid liv under någon längre tid! Försök mata med Phytoplankton och alla möjliga saker. Man kan virvla upp slam från botten och låta korallerna ta åt sig detta.

Postat

håller med dej per,

jag har som bäst lyckats hålla en sån vid liv i drygt ett år.

problemet är att många handlare inte har riktigt koll på dessa koraller (gäller ju andra djur också tyvärr)

Postat

Crille, nej det är inte en sådan. Mina är rosa vid foten vita i stammen och lila rosa i kronorna som bildas.

Tack för tipsen! Bara att kämpa vidare :D

Postat

Ambitionen är givetvis att kunna sälja fraggar inom en snar framtid! ;D

Nej visst känner man ett ansvar som för allt annat i karet, jag får erkänna att jag slarvat med hemläxan här. Men jag har ju länge sagt att det är dax för något lite mer krävande.....huga..

Postat

jag har en oxå,hade heller ingen aning,men jag har flyttat runt den en del,och nu står den i halvsgugga,och där trivs den bäst,slår ut fint på kvällen natten,snygga är dom

Postat
jag har haft den cirka 4 månader,köpt i tyskland,ska försöka ta ett foto,men som sagt finast på natten.

Ja vis agärna crille!

greger: Hur länge har du haft den?

Postat

Jag har haft liman sen mars i år, så "bäst före" är passerat.

jag vet att syskonen som kom med samma flyg har kastat in handduken -så det är bara en sak att göra nu!! Köra stenhård tumhållning!

Postat

Upptäckte idag att mina Dendronepthea skadats förmdligen genom skavning mot en sten kant. Ser inte alls bra ut såhär långt... =(

Crille, bilder?

• 4 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...