Gå till innehåll

Mitt nya 225 Liters Ecosystem akvarium


madsritterhansen

Rekommenderade inlägg

Hej alle saltvandsentusiaster.

Tænkte at det nu var på tide at vise mit nye akvarie frem til alle jer derude , håber i kan li´hvad i ser og vil give lidt feedback på dette nye kun 1 måned gamle projekt.

Efter et halvt år med saltvandsfisk blev ønsket om et større kar sat til værks, og mit valg faldt på ( efter mange videoer på youtube smile.gif et rammeløst helglas akvarie med målene ;

100 * 50 * 45 høj - 225 L.

OptiWhite frontrude

Kabinettet er Akvastabils nye Move møbel til saltvand. Det samme som til en 250 Liters.

Endte med at lægge bestillingen, Akv + sump, hos Per fra AquaBase og efter et par ugers spændt venten kunne jeg endelig hente sættet. Jeg må give ros til Per for det er et kanon stykke arbejde han har lavet. Flot håndværk og til favorabel pris må man sige smile.gif

Tak Per, ikke sidste gang man er kunde smile.gif

Har valgt et setup som er en kopi af Leng Sy´s Ecosystems metode , dvs Miracle Mud i refugiummét i sumpen .

Tilbehøret/setuppet inkluderer

Sump på 115 L ( Helfuld)

Maxspect Razor 16.000 K 160 Watt LED-lampe.

Deltec SC 1350 Skummer

Sicce Syncra Silent 2.0 returpumpe

Max Jet indv. 1000 L/T

New Jet indv. 1200 L/T

Jäger varme

Herbie Overflow system- det siger INGENTING og det kører bare -rettere løber smile.gif

Af levende kan nævnes Clarkii klovne, Blå Damsell, Dværg Kejser, Gul ShrimpGoby, Hexateania Gyllte, Blå Grøn Chromis, Stribet Dascyllus

Rød Coral Reje ( pudser fiskene )Lilla hummer, Eremitkrebs,

Diverse LPS blødkoraller og et par anemoner.

Har valgt scaping som a´la Røde Havet hvor jeg selv elsker at dykke.

Nå men nok snak, nu til billederne smile.gif

post-8374-14468933522021_thumb.jpg

post-8374-14468933522223_thumb.jpg

post-8374-14468933522422_thumb.jpg

post-8374-1446893352263_thumb.jpg

post-8374-14468933522838_thumb.jpg

post-8374-14468933523031_thumb.jpg

post-8374-14468933523214_thumb.jpg

post-8374-14468933523413_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Stiligt bygge!

Likadana mått, bänk, belysning & skummare som jag startade mitt 225L med :D

Hur tillför du mineraler (alk/ca/mg)? Ser ingen doserpump eller kalciumreaktor och ingen plats för det under bänken. Men det är ju lite stenkoraller däri som kan tänkas förbruka lite.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena .

ok va kul att höra, men det passar jo oxo bra och är bra till priset. Jag doserar inte nåt än, vil prova att se hur det går för korallerne med tidigare använd regim; Vattenbytte 30 % varandra vecka. Eftersom det inte är SPS typen tror jag det nya vattnet tillförer nog med mineraler och sporelementer men vi får se. Vattentester får visa hur det går :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...