Gå till innehåll

Importera mjukisar


Julgran

Rekommenderade inlägg

Jag vill fylla mitt 80 liters molly med färgstarka mjukkoraller som är tåliga och som klarar av lysrörsbelysning utan MH. Jag räknar med att ha 2x24w T5 compact + ev ett rör till på 10-24w = 58-72w på 80 liter.

Vilken av länkarna till de svenska och utländska webbutikerna som visas under länkar här på forumet rekommenderas om man vill hitta lite större urval av mjukkoraller? Finns det andra vettiga butiker ni handlat från som inte finns med på listan?

Andra praktiska saker man bör tänka på? Ska korallerna hanteras på något speciellt sätt när de transporterats via post?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det enda som jag funderar på är om det är lönt..

Att fylla ett 80liters med mjukkoraller som kommer att föröka sig.. 10Kg LS och en 5-6st mjukisar och det är fullt.

Är det lönt att importera? Det är inga större kostnader vi pratar om. Be din lokala affär att ta hem lite färgglatt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

ok, jag förstår. Det var inte fråga om att spara pengar genom att importera, snarare att kunna få tillgång till ett större utbud.

Men om det är som du säger att man kan få en handlare att ta hem nästan vad som helst så förstår jag att man inte behöver importera själv.

Gällande att karet snabbt blir fullt så har du rätt, men min tanke var väl snarare att se till att de 5-6 mjukisarna är valda med omsorg från ett stort urval.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...