akutmottagning Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 (ändrat) Har lite bekymmer med alla röda sps utom montiporanRed planet väldigt ljusröd (snyggt tycker jag)Red dragon väldigt ljus inga polyper ute längreMillipora röd helt brunÖverlag fått sämmre polyp expansion (tycker jag).Po4 0.005no3 2-4Kh 7Ca 410Mg 1290kalium 430Alla andra sps ser mycket trivandes ut.så fundera på om något fattas just efter som röda sps påverkats Ändrat 3 juli 2014 av akutmottagning Citera
Andreas N Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Kan ju va så att det salt du använder här lågt i det ämnet som ger röd färg. Skaffa ett annat saltmärke och gör ett par ordentliga vattenburen så tror jag du kommer se skillnad. Citera
rillz Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Redsea har väl nåt för det. Reef energy för röda färger? Citera
rillz Postat 3 juli 2014 Postat 3 juli 2014 Lr om det var redseas coralcolor. Finns nåt spårämne i som är bra för den röda färgen. Kommer ej ihåg vilken av dessa det var. Citera
akutmottagning Postat 3 juli 2014 Författare Postat 3 juli 2014 Kör red sea blue bucket.Inte haft problem innan med saltet. Men helt klart en möjlighet.Vad triggar proteinet i röda koraller? Citera
akutmottagning Postat 3 juli 2014 Författare Postat 3 juli 2014 Aldrig mätt strontium eller tillsatt det vad jag vet om. Så är mycket troligtAahcZfood7 Tvivlar jag inehåller strontium. Citera
akutmottagning Postat 3 juli 2014 Författare Postat 3 juli 2014 Får väll prova köra en laddning b-balance och pohlsxtra special Citera
DaTrucka Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Mitt förra kar regerade positivt på b-balance och k-balance. Även lite UltraMin S doserade jag lite sporadiskt, funkade bra i det karet.//Marko 'DaTrucka' (via mobil). Citera
Colan Postat 4 juli 2014 Postat 4 juli 2014 Gissar på kaliumbrist. Min röda/rosa färg har avtagit på en montipora, mätte potassium (kalium) till 310 (290 första mätningen) ska nu tillsätta lite under 3 dagar så det bör visa skillnad ganska snabbt.Red sea's har kalium och boron för rödfärg i sin abcd blandning. Sen iodine och halogen complex (l2,Br2,F2) för Rosa färg. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.