hagbard Postat 5 juli 2014 Postat 5 juli 2014 Gjorde just ett delvattenbyte på en tredjedel...har gjort så förr utan konstigheter...nu fullkomligt vräker det upp ormstjärnor ur revet..ligger ovanpå koraller o sten o verkar typ spy..kommer nått vitaktigt ur dom...enligt refraktometern har jag 1025...visste inte att jag hade så många?över 100+ typ.. fisk snäckor koraller verkar må toppen...har ni vart med om maken? Citera
turboadde Postat 5 juli 2014 Postat 5 juli 2014 Kul att någon annan också har fått det fenomenet. Jag hade lika och det kom upp ormstjärnor överallt, och jag menar verkligen överallt. Till och med i musslorna titta dom upp. Mina ställde sig som på tå och höjde mittendelen uppåt och spruta ut något vitt. Antar att det är någon jätteorgie. Mitt kom efter en månljusperiod. Det var jätteroligt att se och hände absolut inget i mitt akvarium efter i alla fall. Citera
hagbard Postat 5 juli 2014 Författare Postat 5 juli 2014 exakt så! hoppas det var en orgie o inte några tråkigheter för en gångs skull hehe Citera
turboadde Postat 5 juli 2014 Postat 5 juli 2014 Skulle vara kul att veta vad som trigga detta fenomen så hoppas någon har mer info om det. Citera
Admiral Postat 6 juli 2014 Postat 6 juli 2014 Det kan vara vatten temp som triggar?hagbard hade du samma temp som karet, som vattenbytet?vet till ex. Att mina kardinaler leker och lägger ägg om jag byter med kallare vatten.... Citera
hagbard Postat 6 juli 2014 Författare Postat 6 juli 2014 jag bytte med kallare vatten så temp sjönk 1.5 grad cirkus,så den teorin är nog trolig Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.