akutmottagning Postat 9 juli 2014 Postat 9 juli 2014 http://www.marinedepot.com/Tom_Aquatics_Aqua_Lifter_Dosing_Pump_Accessories_for_Aquarium_Overflow_Boxes-Tom_Aquatics-OE1137-FIOFOA-vi.htmlDetta verkar ju vara det bästa sättet att pumpa vatten driftsäkert till reaktorer med lågt flöde bara sätta en strypning på ut vattnet för att få önskat flöde.Men hittar inga liknande i sverige eller tyskland.Tänkte det borde vara driftsäkrare till en ca reaktor än doserpumps huvud. Citera
Laggeman Postat 9 juli 2014 Postat 9 juli 2014 En doserpump är ju också en vakuumpump, det är därför det man doserar sugs upp i slangen när pumphuvudet rör på sig. Skillnaden är väl att en "vanlig" doserpump inte har en så låg maxhöjd som 76 centimeter på trycksidan. Citera
akutmottagning Postat 9 juli 2014 Författare Postat 9 juli 2014 Jo sant. Finns iofs aquamedic som kosta 800kr istället för grotechs sp4800 som är lite dyrare.Tyckte bara denna verka driftålig enligt recensionerna.Uppbygd på lite anerlunda sätt Citera
Laggeman Postat 9 juli 2014 Postat 9 juli 2014 Varför inte bygga en med injektor som drar in vatten istället för luft? Som jag byggde min recirkulerande pelletsreaktor? Citera
akutmottagning Postat 9 juli 2014 Författare Postat 9 juli 2014 Blir inget byggande o trixande. Citera
akutmottagning Postat 10 juli 2014 Författare Postat 10 juli 2014 Ingen som vet någon liknande pump som finns i 230v utförande? Citera
MattiasN Postat 10 juli 2014 Postat 10 juli 2014 Inget svar på frågan men iks har en doserpump som används till kalkreaktor av flera här på forumet, vario blue 2. Ligger betydligt bättre i pris än grotechs.... Citera
akutmottagning Postat 10 juli 2014 Författare Postat 10 juli 2014 Kosta runt 2000kr om det va rätt jag kolla på Citera
akutmottagning Postat 20 juli 2014 Författare Postat 20 juli 2014 Verkar inte finnas mycket att välja på om man ska ha reglerbart flöde iks eller grotechFrågan är om grotechs räcker max flöde 4.8l/h Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.