Gå till innehåll

Hjälp med förslag till belysning i ett 375 L


tobbs

Rekommenderade inlägg

Önskar lite tips angående belysning till ett 375L kar. 150x50x50

Jag står inför en flytt nu i Juli och kommer efter den att starta upp ett nytt 375L kar som jag tänkte köra blandat med Sps o lps samt lite mjukisar. Jag har innan endast haft Lps o mjukisar så Sps blir nytt för mig.

Jag har läst i forumet o kommit fram till att det finns lika mycket varianter som kar men det som tilltalat mig är en blandning av T5 o Led men har inte riktigt budgeten till att köpa en hybridramp.

Så jag undrar om någon har någon bra idé på en setup som gärna håller sig kring 5000:- men inte springer över 10000:- :)

Mvh Tobbe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena tobbe. Jag ska bygga en led ramp med prylar från ebay samt trycka in lite t5 längst fram och bak på karet. Tror de hela hamnar en bit under 5000:-

Har tagit inspiration av en trråd här på guiden "3×50 w ledbelysning" tror jag den tråden heter. Dock har jag bytat ut multichipen mot 20watt leds ist blev mycke billigare

Mvh emil

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Leden är bara en liten del av kostnaden mina stora utgifter var kylfläns styrsystem och leden se tillkommer ganska mkt annat oxå men de tre var mina stora utgifter.

Men var inte dumsnål har varit det själv på andra projekt och ångrat mig efteråt

Hör av dig om du är nyfiken på mitt bygge är inget proffs men än så länge fungerar det ;-)

Skickat från min LT15i via Tapatalk 2

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...