Freddess Postat 13 juli 2014 Postat 13 juli 2014 Hej!Har tittat lite efter vad jag ska köpa när jag vuxit ur mitt nanokar. DÅ jag inte har mycket plats så har ögonen fallit på RSM 130 eller Aquael reef 60. Båda på 105 liter.Vad jag kan se så är dessa relativt lika. Priser skiljer ju endel men frågan är varför då de verkar jämbördiga. Nu finns det säkert många som har erfarenheter av båda dessa kar. Och jag skulle vilja veta lite för och emot. Tack på förhand! Citera
Freddess Postat 13 juli 2014 Författare Postat 13 juli 2014 Kan detta pris på RSM med möbel verkligen stämma? http://www.akvariecenter.com/red-sea-max/477-0 Citera
Conjor Postat 13 juli 2014 Postat 13 juli 2014 HejJag skulle satsa på detta Aqua Medic Komplett 140 L Saltvattensakvarium Cubicus Reeftank Aquarium Set 140 L Svart Med LED belysningKostar 6 995,00 kr Jag har haft ett Aquael reef max och med orginal rampen är det svårt att hålla nere värmenoch så låter fläktarna som ett reaplan gäller nog för RMS också samma koncept.Lättare att ha en dopvärmare för att hålla värmen Aquael keramiska är bra jag har en sådan den är platt lätt få plats med i den interna sumpen. Citera
Freddess Postat 14 juli 2014 Författare Postat 14 juli 2014 Hittade det... Är det i samma klass som ovan nämnda? Har inte hört så mycket om detta. Men verkar klar intressant. Citera
Conjor Postat 14 juli 2014 Postat 14 juli 2014 Aqua Medic är en tysk firma de har bra prylar tycker jag har en LED ramp från dom på det Akvarie jag har idagär snygg och funkar bra.Fördelen med det pakete och andra paket från dom är ju att man får LED ramp med sparar mycket i Lysrörsbytespengar. Citera
Freddess Postat 14 juli 2014 Författare Postat 14 juli 2014 Hur är det med watten? De ger 50w i rampen på 140 liter? Citera
Conjor Postat 19 juli 2014 Postat 19 juli 2014 Led rampen räcker och blir över jag kan inte köra fullt ca 65-70 % av max beronde på tiden det är täntca 12 timmar.Jag har bara mjuka koraller de är de lättaste att ha Citera
Freddess Postat 25 juli 2014 Författare Postat 25 juli 2014 Har blivit väldigt sugen på detta kar. Är det problemfritt att köra så öppet? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.