hbmannen Postat 5 oktober 2005 Dela Postat 5 oktober 2005 Va menas me NQI?? i mina andra så står de HQI. på drosseln står de att den e till metalhalogen. men är de samma som HQI?? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest lysröret Postat 5 oktober 2005 Dela Postat 5 oktober 2005 finns inget NQI, då är det en HQI. alltså osrams namn på MT/ME Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 5 oktober 2005 Författare Dela Postat 5 oktober 2005 okej. men va e det för sockel på den? den e dubbeländad, men har inte den där runda kontakten på var sida, utan den är platt på var sida. hajjar du hur ja menar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest lysröret Postat 5 oktober 2005 Dela Postat 5 oktober 2005 japp jag hajar. då är den TS-fattad. fyrkantiga hållare till urladdningsrörer alltså.kallas ibland för FC2-sockel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 5 oktober 2005 Författare Dela Postat 5 oktober 2005 okej kanon, men finns de akvarierör me den fattningen oxo??på bilder ja har sett så tycker ja alla har rund sockel, lr? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 5 oktober 2005 Dela Postat 5 oktober 2005 om H i HQI står för halide, så kanske N kan stå för natrium Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 5 oktober 2005 Författare Dela Postat 5 oktober 2005 jo det står på drosseln att den är för metall å natrium..men va e natrium för sorts lampa? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest lysröret Postat 5 oktober 2005 Dela Postat 5 oktober 2005 H står för att det är en urladdningslamoaQ såtr för Quarts-glas som urladdningsbägaren är gjord av.I står för metallhalogen.STÅR DET HQL så står L för högtryckskvicksilerlampa.SON ellr NAV som är högtrycksnatium är så gott som helt kompatibla med MH.SON=SOdiumNAV=NAtrium VapuorTS-fattning är lika vanlig som den runda Rx7s.alla dessa akvarielampor finns som TS. de heter double ended då precis som Rx7s, så du får inte förväxla dem. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
hbmannen Postat 5 oktober 2005 Författare Dela Postat 5 oktober 2005 LYSRÖRET. de e tur att du finns. nu har ja fått svar på alla mina frågor.hittade nu den lampan ja söker, mycke lätt när man vet vad sockeln heter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest lysröret Postat 5 oktober 2005 Dela Postat 5 oktober 2005 japp, det är tur att jag finns.man tackar;) på detta forumet finns all kunskap, dvs allt från marin microbiologi till fotsvettskunskap och mekaniker. ja, det mesta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.