hbmannen Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 Va menas me NQI?? i mina andra så står de HQI. på drosseln står de att den e till metalhalogen. men är de samma som HQI?? Citera
Guest lysröret Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 finns inget NQI, då är det en HQI. alltså osrams namn på MT/ME Citera
hbmannen Postat 5 oktober 2005 Författare Postat 5 oktober 2005 okej. men va e det för sockel på den? den e dubbeländad, men har inte den där runda kontakten på var sida, utan den är platt på var sida. hajjar du hur ja menar Citera
Guest lysröret Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 japp jag hajar. då är den TS-fattad. fyrkantiga hållare till urladdningsrörer alltså.kallas ibland för FC2-sockel. Citera
hbmannen Postat 5 oktober 2005 Författare Postat 5 oktober 2005 okej kanon, men finns de akvarierör me den fattningen oxo??på bilder ja har sett så tycker ja alla har rund sockel, lr? Citera
greger Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 om H i HQI står för halide, så kanske N kan stå för natrium Citera
hbmannen Postat 5 oktober 2005 Författare Postat 5 oktober 2005 jo det står på drosseln att den är för metall å natrium..men va e natrium för sorts lampa? Citera
Guest lysröret Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 H står för att det är en urladdningslamoaQ såtr för Quarts-glas som urladdningsbägaren är gjord av.I står för metallhalogen.STÅR DET HQL så står L för högtryckskvicksilerlampa.SON ellr NAV som är högtrycksnatium är så gott som helt kompatibla med MH.SON=SOdiumNAV=NAtrium VapuorTS-fattning är lika vanlig som den runda Rx7s.alla dessa akvarielampor finns som TS. de heter double ended då precis som Rx7s, så du får inte förväxla dem. Citera
hbmannen Postat 5 oktober 2005 Författare Postat 5 oktober 2005 LYSRÖRET. de e tur att du finns. nu har ja fått svar på alla mina frågor.hittade nu den lampan ja söker, mycke lätt när man vet vad sockeln heter Citera
Guest lysröret Postat 5 oktober 2005 Postat 5 oktober 2005 japp, det är tur att jag finns.man tackar;) på detta forumet finns all kunskap, dvs allt från marin microbiologi till fotsvettskunskap och mekaniker. ja, det mesta. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.