Gå till innehåll

Tips på liv i nanokar 20l inkl städpatrull


Axxe

Rekommenderade inlägg

Japp då har mitt livs första saltvattenäventyr börjat på riktigt, kört in levande sand och stenar ordentligt, bra vattenvärden. Nu börjar det bli dags att populera karet, eftersom det endast är 20l så är en kombination av roliga arter som samtidigt agerar städpatrull önskvärt eftersom jag förstått att det inte går att ha hur fullt så många arter i sådan liten miljö. Kommer ej ha någon fisk i detta pyttekar.

Min första skiss är någon typ turbosnäcka och en vacker räka (ni får gärna kommentera vilka som lämpar sig bra och inte)

Vad har ni för förslag?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej på er :)

grymt roliga förslag, Mitraxkrabba lät väldigt intressant då jag nästan uteslutit krabbor pga deras ofta destruktiva vanor.

Än så länge har jag observerat 3 små rörmaskar, en liten okänd snäcka, en liten sjöstjärna, en rätt stor mussla och två märlliknande kräftdjur. Men alla utom sjöstjärnan håller sig i det dolda.

Akvariet är ett Aquael nano-reef som jag enbart försett med värmare och termometer. Trist nog pajade det vita lysröret i två omgångar så kört enbart blå belysning hittils tills nya kommit i lager.

Bor långt norrut så tyvärr blir det inget springade i olika butiker för att se vad kul som finns, utan man är begränsad till den enda saltvattenbutikens sortiment häruppe eller beställa. Så det här forumet är en absolut guldgruva av information och kunniga människor :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...