Peckoltia Postat 11 augusti 2014 Dela Postat 11 augusti 2014 Är det någon som har erfarenhet av dessa små räkor Periclimenes yucatanicus, jag har sett dem flera gånger nu och blir bara mer och mer förälskad i den lilla räkan:)Är den svår att hålla och vad krävs för att hålla några få av dessa? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 11 augusti 2014 Dela Postat 11 augusti 2014 Jag har inte haft just den arten men väl andra Periclemens. De är mycket lugnare än Lysmata-arterna som kan vara rätt så stökiga. De känns även lite vekare och känsligare än Lysmata. Liksom många räkor är de känsliga för snabba förändringar i vattenvärden, speciellt när det gäller salthalt. Så det gäller att vänja in den långsamt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peckoltia Postat 11 augusti 2014 Författare Dela Postat 11 augusti 2014 Ok, funderar på att köpa några få av dessa, är det någon fisk som kan äta upp dem?, jag har i och för sej ingen mer fisk en en lite frökenfisk i karet:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Dykaren Postat 11 augusti 2014 Dela Postat 11 augusti 2014 Det hänger ju mer på fisken än på räkorna. Det finns många fiskar som gärna äter räkor. En liten frökenfisk borde inte vara någon fara men var lite försiktig om/när du skaffar nya fiskar. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peckoltia Postat 11 augusti 2014 Författare Dela Postat 11 augusti 2014 Tror inte det blir mycket mer än denna frökenfisk då karet är litet, men har funderat på vad jag skulle kunna ha för liten fisk tillsammans med den jag har och så var det säkerheten för räkorna då jag får tänka på Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
greger Postat 12 augusti 2014 Dela Postat 12 augusti 2014 Det är ju en anemonräka, så länge den sitter i en anemon är den bra skyddad och tämligen lättskött. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Peckoltia Postat 12 augusti 2014 Författare Dela Postat 12 augusti 2014 Jag testar köper en 4-5 st av dem dom är väldigt vackra, frökenfisken är liten max 3 cm:DDuger crispan till räkorna? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.