Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Är det någon som har erfarenhet av dessa små räkor Periclimenes yucatanicus, jag har sett dem flera gånger nu och blir bara mer och mer förälskad i den lilla räkan:)

Är den svår att hålla och vad krävs för att hålla några få av dessa?

Postat

Jag har inte haft just den arten men väl andra Periclemens. De är mycket lugnare än Lysmata-arterna som kan vara rätt så stökiga. De känns även lite vekare och känsligare än Lysmata. Liksom många räkor är de känsliga för snabba förändringar i vattenvärden, speciellt när det gäller salthalt. Så det gäller att vänja in den långsamt.

Postat

Det hänger ju mer på fisken än på räkorna. Det finns många fiskar som gärna äter räkor. En liten frökenfisk borde inte vara någon fara men var lite försiktig om/när du skaffar nya fiskar.

Postat

Tror inte det blir mycket mer än denna frökenfisk då karet är litet, men har funderat på vad jag skulle kunna ha för liten fisk tillsammans med den jag har och så var det säkerheten för räkorna då jag får tänka på :)

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...