Ellebelle02 Postat 12 augusti 2014 Postat 12 augusti 2014 Tja!jag har fått med en pansarkrabba i ls. Och tänkte få upp den men vet inte hur, kan ni komma med ett tips? Citera
Nikke Postat 12 augusti 2014 Postat 12 augusti 2014 Läst att vissa fått det att funka med vanligt dricks glas man lägger på sne mot stenen krabban håller till i och nått smarrigt i botten. Annars finns fällor att köpa på butikerna. Man kan lyfta ur stenen och jaga krabban annars. Alt. Lägga i en hink med höjd salthalt så krabban flyr stenen. Sök och du skall finna Citera
Strikt Postat 12 augusti 2014 Postat 12 augusti 2014 Bra tips från Nikke.Jag testade div fällor, frihandsfiske mm men så jag till slut fick upp krabban var via ett lutat glas mot ls preparerat med en räkbit. Viktigt är att du stänger av ev månljus alt ställer den skuggigt för att det ska funka. Happy hunting! Citera
Ellebelle02 Postat 12 augusti 2014 Författare Postat 12 augusti 2014 Ok, tack. Så alla lampor ska vara avstängda? Citera
Strikt Postat 12 augusti 2014 Postat 12 augusti 2014 Ok, tack. Så alla lampor ska vara avstängda?Ja, mina krabbor rör sig helst i skugga/mörker. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.