Axxe Postat 17 augusti 2014 Postat 17 augusti 2014 Ok en riktig noobfråga till men jag har ingen aning helt enkelt. Karet är ett Aquel nano-reef med medföljande hang-onfilter, som har två filterfack.När det gäller aktivt kol och fosfatremover, har man helt enkelt bara ner lämplig mängd i ett filterack eller måste man ha något mer finmaskigt så inte t ex kolpartiklar sköljs ut i karet?Har ingen aning hur själva mediet ser ut då det inte kommit hem än, om det är pellets eller någon annan form.Enormt tacksam för era svar Citera
odel68 Postat 17 augusti 2014 Postat 17 augusti 2014 Jag har min media i finmaskiga strumpor som jag köpt i butik,om det är ett måste vet jag inte,har ingen aning om hur dina fack ser ut skaffa strumpa tycker jag,annars är risken stor attl det flyter runt i karet för dig mvh Ola. Citera
Axxe Postat 17 augusti 2014 Författare Postat 17 augusti 2014 Ja det är ju inget superbygge, plastbehållare med ca 1,5-2mm maskor, blir nog strumpor för att slippa partiklar i karet då, har ju inte sett hur sådan här filtermedia beter sig i vattnet, om det pellets som släpper nada eller blir rent av något sorts pulver. Stort tack för svaret Citera
Axxe Postat 17 augusti 2014 Författare Postat 17 augusti 2014 Tar en liten följdfråga, kan man blanda de ovanstående medierna eller bör dom ligga i varsin påse? Känns som att de bör vara åtskilda. Citera
odel68 Postat 17 augusti 2014 Postat 17 augusti 2014 Jag har mina åtskilda men tror att man kan blanda,köp 2 strumpor till ändamålet och en i reserv om du vill,sen brukar jag doppa mediat i varmt vatten innan du lägger i det i karet mvh Ola. Citera
Lasse Postat 17 augusti 2014 Postat 17 augusti 2014 De påverkar inte varandra i all fallMVH Lasse Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.