Gå till innehåll

Pacific Sun Kore 5th


JonasW

Rekommenderade inlägg

Har en Jebap DP-4 sedan tidigare som fungerat bra. Men tyvärr så har jag väldigt ont om utrymme i bänken så enkla saker som påfyllning av Balling, ändring av doseringar m.m. blev en pina.

Kikade på alternativ och insåg snabbt att det enda som skulle fungera tillfredställande var Pacific Suns nya doserpump.

Först och främst så är ju priset HELT rätt om man ser till andra konkurrenter som egentligen konkurrerar mer med en Jebao DP-4 än en Kore 5th. Man får sedan 5 doserhuvuden, nivåsensor, vattentempsensor, ATO, möjlighet till automatiskt vattenbyte osv. Blåtandsstyrningen var ett stort plus då jag slipper krångla med menyer, knappar osv i min trånga bänk så fort Ballingen ska justeras. Nu ändrar jag dagens dosermängd på ett par sekunder så slås den ut på mina 24 dosertillfällen per dygn. Har lagt doseringarna med 20min mellanrum så att mineralsaltet, Ca och KH kan doseras 24ggr var per dygn utan att doseras samtidigt. Detta hade inte varit hållbart med Jebaon tyvärr.

Doserpumpen kom väl emballerad samt deras nya akrylhållare.

DSC00702_zpsf88890af.jpg

Uppackat.

DSC00705_zps31c19e35.jpg

Baksidan som enligt mig kunde ha uppmärkta utgångar, nu måste man söka upp en bild i manualen som ligger på en cd-skiva för att koppla rätt.

DSC00707_zpse46a94a5.jpg

Doserhuvud.

DSC00706_zps65dfc3af.jpg

Pumpen för auto top off.

DSC00709_zps6587d466.jpg

Diverse tillbehör som förstärkningsantenn, kalibreringstillbehör, slanghållare osv.

DSC00711_zps20bd9a04.jpg

Tempsensor.

DSC00710_zpsa3df6e61.jpg

Nivåsensor för ATO:n. Köper man PRO-versionen så finns det även en optisk sensor för extra backup. Som i Tunzes 3155. Det är dock exakt samma doserpump så den går garanterat att köpa till om man vill "uppgradera" framöver. Nu hade jag en 3155 installerad och klar så jag nöjde mig med icke-pro.

DSC00708_zpsfc7b2bf9.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Slanghållaren.

DSC00712_zps8d4b6951.jpg

Min tidigare lösning. Ska posta en bild framöver på skillnaden. Som ni ser var det inte riktigt lätt att sköta doseringarna så där ;)

DSC00699_zps75a3949f.jpg

Mjukvaran fungerar bra, men den skickar lite felmeddelanden ibland. De verkar dock väldigt lyhörda på problem och förbättringar och nya mjukvaror kommer ständigt ut.

Har bara ägt den någon vecka men jag tycker det är en fantastisk produkt. Som jag ser det så finns det ingen anledning att köpa en 3-4 huvuds doserpump med knappar för 3k när man kan köpa denna enhet. I så fall fungerar en DP-4 lika bra :)

Har ni frågor om doserpumpen eller önskar bilder på något specifikt så fråga på!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...