Gå till innehåll

Problem med MH


SmallTown

Rekommenderade inlägg

Det är inte så att du startat den flera gånger?

Min är så att startar jag den och stänger av den med en gång så står den bara och glöder och man behöver vänta ett tag innan det går att starta om.

Trodde först det var det problemet med, så jag lät den stå i 20min innan jag testade igen, men samma resultat. Mh startas annars kl1100 med timer.

/Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret

japp, liver surt, oftast.

bara 1 månad?

jag skulle klagat hos inköpsstället. minst 10 mån ska de klara utan problem.

vad fick dig att misstänka drosseln? det är ju bara koppartråd kring en spole, den går aldrig sönder, om de nu inte smälter på insidan.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

japp, liver surt, oftast.

bara 1 månad?

jag skulle klagat hos inköpsstället. minst 10 mån ska de klara utan problem.

vad fick dig att misstänka drosseln? det är ju bara koppartråd kring en spole, den går aldrig sönder, om de nu inte smälter på insidan.

Den första drosseln startade nämligen inte alls , så jag fick byta den. Den är lite äldre än 1månad, men har inte brunnit fullt i mer än 1 månad. Sen verkar det inte som om tillverkaren lämnar garanti på lampan i sig bara armatur o drossel. Men det löste sig endå och jag fick ut en ny lampa, dock ingen BLV 10000k , utan ett annat märke aqualine 14000k eller nåt.

/Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

jag hade min lampa tänd o så råkade jag ut för ett strömavbrott o lampan vägrar tända sig igen det är en gammal armatur tror ni lampan går sönder om man har den tänd släcker den o sen tänder den igen utan att låta den svalna??

det är en 250watt e40 sockel

vad ska jag göra???

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Guest lysröret

nej, lampan går inte sönder av ett strömavbrott.

skartar inte lampan nu eller?

låt lampan svalna några minuter, upp till 30 om den är innesluten. tänd sedan.

om det inte gunkar så byter du till tändare med direktåtertändnig som har extremt mycket högre tändspänning och den kan lätt tända din lampa direkt och även direkt efter strömavbrott.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...