Gå till innehåll

Korallim


Peckoltia

Rekommenderade inlägg

Av alla de korallim jag testat så är de flesta rätt så likvärdiga, det som skiljer dem åt är ofta torktid och färgen de får.

Epoxilim som man knådar ihop har alla funkat fint för att limma fraggar, det finns de som härdar över ett dygn, andra på 5 minuter i princip, oavsett vilken du väljer tror jag att du blir nöjd.

När det kommer till superlim-varianten, dvs cyanoakrylat, så fukar endast de som är i gel-form för mig, jag vet att det finns de som köper små 3g-tuber på Biltema tex då de är billiga, men dessa fukar inte så bra för mig iaf, men så länge det är i gel-form så tror jag att du kan välja vilket som helst.

Det du ska tänka på vid limning av sten är att borsta av ytan som limmet ska ligga an mot med tex en gammal tandborste då du vill få bort alger och annat löst sittande smuts, ytan ska vara ren och fri från skit helt enkelt. Detta gäller i mångt och mycket vid limning av superlim också, men speciellt viktigt när man limmar sten då man inte vill att de ska falla isär pga dåligt förarbete.

Lycka till!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...