arazar Postat 13 oktober 2005 Postat 13 oktober 2005 hejHar lite undringar ang saltkarBefinner mig änsålänge i informations insamligs stadiet 1. Påverkas saltkar mycket av direkt soljus, förutom värmen dvs2. Om man har bra mängd LS i et akvarium på tot. 400l, behöver man ha filtrering med?3. Jag har sett att man ofta låter vattnet "falla" genom en massa hjul etc, vad varför?/christopher Citera
Niclas Postat 13 oktober 2005 Postat 13 oktober 2005 1, Ja Algtillväxten kan öka.2, Ja en skummare behövs (enligt mig)3, Jag tror att du menar en typ av "bio" filtrering, kanske inte så vanligt nuförtiden? Nån annan kanske vet bättre? Citera
Vitamin Postat 13 oktober 2005 Postat 13 oktober 2005 Det du sett som du kallar hjul, är antagligen ett sprinkler system, man använder detta ofta till stora system som i en djuraffär där många akvarium är sammankopplade. Man kan använda detta i ett mindre akvarium också, men det kräver omvårdnad. Mycket rengöring & dyligt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.