Gå till innehåll

LED Fixtur DIY Driver/Controller Arduino (Med bygglogg)


krukan

Rekommenderade inlägg

Screenshots med förklaringar på vad exakt? Bygglogen är nog mer rapportform än faktiskt

Bygglogg om jag ska vara ärlig, annars finns både kretschema å dylikt i orcad filer (samt i rapporten).

Är det någon specifik ritning du var intresserad av?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ok förstår hur du menar! Förbättringar var mer tänkt på angående mjukvaran, kommer nog inte direkt bygga om hårdvaran! (dvs. sketchen)

Rapporten och alla filer var för den som var mer ingående intresserad, ska se om jag kan skrapa ihop en lite mer lättförstådd bygglogg med mer bilder, men inte så säker på att jag har tillräckligt många för under arbetet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm btw, det kan inte vart så att ni missade att det finns en rapport i pdf format för nerladdning på sidan? Där finns det mesta förutom kanske en fullständig ritning över kretsen, något jag kan lägga till när ja kommer hem i bilder istället för orcad/Eagle filer. Märkte också nu att mobilversionen av sidan verkar vänt på allt upp och ner, fixar det!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack! Använt AVR för programmera atmel uc i skolan, så arduinos IDE var något mer användarvänlig och simpel att ha å göra med än den :) dock lite svårare att optimera koden :/

Jag la till ett avsnitt med lite bilder på färdiga kretsen plus en ritning så kanske blir lite lättare att förstå, för övrigt har jag en bunt bilder jag kanske lägger upp som en zip fil senare.

(avsnitt 1.7 i PDF rapporten !)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...