Vidofner Postat 30 september 2014 Dela Postat 30 september 2014 Som vissa här känner till så lyckas jag ju inte särskilt bra med acropora trots stabila och bra värden, "ok" flöde och bra belysning. Nämnde detta i chatten igår och ormet sa att han trodde jag hade något som noppade på korallerna i och med att de inte visar några polyper alls på dagen men kommer fram litegranna på natten. Jag har lite svårt att se att detta skulle vara anledningen iom att jag tittar mycket i akvariet och jag har aldrig sett något sånt beteende hos mina fiskar. Hur som helst är jag villig att testa allt så jag funderar på att isolera min ena revpelare eller iaf en korall för att se om ormets teori kan stämma. Har någon något tips på vad man kan använda till detta? Tänker mig något nät eller liknande som inga fiskar kan fastna i (minsta är en goby) men som tillåter flöde att passera. På så sätt så borde jag få PE även på dagtid ifall det nu var något som störde korallerna.Behöver ju inte vara ett nät heller så har ni något tips så säg till. Måste ju dock vara något som tillåter flöde men inte tillåter små fiskar att komma åt korallen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Stocken Postat 30 september 2014 Dela Postat 30 september 2014 Jag köpte ett finmaskigt grönt plastnät som jag använde som ytavrinningskam på ett tidigare akvarium. Maskorna var på ca 2-3 mm. Fördelen var att det var ganska styvt men ändå flexibelt. Har för mig att jag köpte det på Bauhaus på trädgårdsavdelningen. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 30 september 2014 Dela Postat 30 september 2014 en gammal håv med lite plexi-stag i? Som test bara Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Vidofner Postat 1 oktober 2014 Författare Dela Postat 1 oktober 2014 en gammal håv med lite plexi-stag i? Som test baraOm jag hade en jag ville slakta så :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Manks Postat 1 oktober 2014 Dela Postat 1 oktober 2014 Asken från physalis i affären? Eller gobyn kanske kommer igenom Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.