Gå till innehåll

Tips på finmaskigt nät?


Vidofner

Rekommenderade inlägg

Som vissa här känner till så lyckas jag ju inte särskilt bra med acropora trots stabila och bra värden, "ok" flöde och bra belysning. Nämnde detta i chatten igår och ormet sa att han trodde jag hade något som noppade på korallerna i och med att de inte visar några polyper alls på dagen men kommer fram litegranna på natten. Jag har lite svårt att se att detta skulle vara anledningen iom att jag tittar mycket i akvariet och jag har aldrig sett något sånt beteende hos mina fiskar. Hur som helst är jag villig att testa allt så jag funderar på att isolera min ena revpelare eller iaf en korall för att se om ormets teori kan stämma. Har någon något tips på vad man kan använda till detta? Tänker mig något nät eller liknande som inga fiskar kan fastna i (minsta är en goby) men som tillåter flöde att passera. På så sätt så borde jag få PE även på dagtid ifall det nu var något som störde korallerna.

Behöver ju inte vara ett nät heller så har ni något tips så säg till. Måste ju dock vara något som tillåter flöde men inte tillåter små fiskar att komma åt korallen

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...