Gå till innehåll

Är detta en sorts alg, eller vad?


Peckoltia

Rekommenderade inlägg

Jaha då är det fler som har den här i alla fall, får fråga Pasaputte som den kom ifrån men då syntes den inte på stenen men den bör ha funnits där :)

Påminner lite om denna eller :)?

http://www.public-domain-image.com/nature-landscapes-public-domain-images-pictures/underwater-public-domain-images-pictures/swirls-of-montipora-aequituberculata-core-coral.jpg.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det ser ut som dictyotaalger. Jag har de själv och de är förjävliga! Om det är lokaliserat till en sten så spara dig själv massa framtida jobb och ta ut den och behandla området med ättika eller något annat som dödar alger. Algen trivs jättebra under låga näringsvärden samt stabila makrovärden vilket gör den väldigt svår att bli av med. Jag köpte nyss en sjöhare som äter det men kirurger vägrar ta det. Underskatta inte den algen om det nu är dictyota

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det tycker jag roligt

Då fråga vi pasapputte :):)

tyvär jag har ej sett såna hos mig , kan vara kanske på grund att nån fisk eller min sjöstjärna som äter jämt så sysn inte hos mig.

Tyvärr ,

men jag har sett såna röda hos Ciklidhuset I Lerum och enligt honom det är en pest som ta over karet om men later det vara och inte ha koll , annars kan men ha lite på refugium :)

om det är från mina koraler så tyvärr be jag om ursäkt :)

MVH

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hahaha, ja det kom på en av stenarna men jag flyttar den till lilla 12L karet med de polyper som satt på den lilla stenen, eller till 35L med Karlsson han kanske äter upp dessa:)

Det gör inget om de kom med och de syntes inte heller från början ser man dem inte så kan man ju inte veta eller hur Pasaputte;)

Den är faktiskt väldigt vacker:)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...