oualid Postat 30 september 2014 Postat 30 september 2014 Jag har en Hydnopora rigida som håller på att dö.Jag har haft den i drygt en månad och den har mått bra tills igår då helt plötsligt började den flagna och bli vit.Märkligt eftersom de andra LPS och SPS verkar må bra.Värdena på Ca, Mg, Kh, No och Po ser bra ut.Salinitet är ok samt temperaturen 25c.Den har stått högst upp och nu har jag flyttat den längst ner.Jag matar korallerna 1 gång per vecka.Akvariet är drygt ett år gammalt.Jag begriper inte vad som händer. Citera
Johan Postat 30 september 2014 Postat 30 september 2014 Jag har en Hydnopora rigida som håller på att dö.Jag har haft den i drygt en månad och den har mått bra tills igår då helt plötsligt började den flagna och bli vit.Märkligt eftersom de andra LPS och SPS verkar må bra.Värdena på Ca, Mg, Kh, No och Po ser bra ut.Salinitet är ok samt temperaturen 25c.Den har stått högst upp och nu har jag flyttat den längst ner.Jag matar korallerna 1 gång per vecka.Akvariet är drygt ett år gammalt.Jag begriper inte vad som händer. [ATTACH=CONFIG]119177[/ATTACH]Köpte du din hos Jörgen ? Min dog på precis samma sätt efter cirka en månad Citera
oualid Postat 30 september 2014 Författare Postat 30 september 2014 Ja, jag köpte den hos Jörgen.Tidigare i sommar köpte jag en Montipora också hos Jörgen, den också dog efter drygt en månad.Slutsats? Citera
Johan Postat 2 oktober 2014 Postat 2 oktober 2014 Ja, jag har köpt en massa grejer från honom som hållit bra klass, men just denna dog nästan direkt, jag tror att det är leverantören, ovanför som kan vara problemet Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.