Gå till innehåll

FOWLR. Filter och cirkulation?


Linnex

Rekommenderade inlägg

Det står ett oanvänt Juwel 112 liters akvarium hemma som jag tänkte starta upp som FOWLR (Fish Only With Live Rock) i grabbens rum.

I akvariet finns det ett filterfack i ena hörnet. Skall man skippa det i detta fall eller köra på filterna alternativt stoppa i biobollar?

Jag planerar ingen annan filter teknik. Tänkte byta 25 liter vatten varje gång jag byter i mitt större system. en gång i veckan alternativt var annan vecka.

Eventuellt stoppar jag in någon mjukkorall. Kanske Xenia. Vad krävs det för cirkulation för dessa och den Levande stenen?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Cirkulationen spelar inte nån större roll för xenia och LS.

Xenia växer ju som ogräs.

Skulle inte satsa på biobollar pga att det ska va ett högt flöde igenom dem annars bildas det bara No3.

Skulle lägga pengar på en bra skummare.

Mvh Thomas

Blir ingen annan filtrering alls. Teknik kommer jag köra på stora systemet med revkaren. Detta skulle bara vara ett fiskkar i lillgrabbens rum. Skulle jag göra något med det så blir det att dra rör till teknikrummet men det tycker jag är överkurs för ett litet FOWLR.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...