Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat
bc41e837feaa947d155a5558e245efff.jpgHej alla saltvattensvänner, har upptäck lite prickar på min goby, verkar pigg o matglad annars, ska man va orolig o börja behandla med något 😃 se om någon kan tolka bilden/mvh Ronnie
Postat

Menar du de 5-6 vita fälten man ser kring huvudet? Kan vara mekaniska skador med sekundärt bakterieangrepp eller saltvattens prick. Tror dock inte de sistnämnda. Håll utkik på om det ökar eller minskar i antal. Ökar eller minskar de enskilda prickarna/fälten i storlek så är det inte saltvattensprick skulle jag vilja säga.

MVH Lasse

Postat

Tack Lasse, ska hålla koll på de, har ju aldrig varit utsatt för pricksjukan, så man e lite orolig, prickarna sitter ju främst vid huvudet vid ögonen, finns de något man kan göra för att de inte ska bli värre /mvh

Postat

Är det mekaniska skador så är det bara att avvakta. Det är svårt att se på bilden om det är prick eller inte. Tror som sagt inte det men jag har haft fel förr.

MVH Lasse

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...