Axxe Postat 14 december 2014 Författare Postat 14 december 2014 Tackar tackar Mkt nöjd med tekniken.Projektets utgång är jag lika nyfiken på, lutar åt LPS och förhoppningsvis en vacker dag en mussla.Blir någon fisk också men inga stora arter. Citera
Axxe Postat 21 december 2014 Författare Postat 21 december 2014 En vecka har gått, inte mkt nytt att rapportera. Blev total mörkläggning 2 dygn då en sten visade sig vara helt övertäckt med dino tills jag hade tid att förflytta den, dammsög sanden under också. Matat ormstjärnorna för att prova belasta lite. På annandagen kommer lite städpatrull och en ersättningssten. Kanske lite antydan till färgning på sanden men annars ser det ut som vid start. Citera
akejan Postat 21 december 2014 Postat 21 december 2014 Hur mycket sten har du i karet?Har själv stora problem med mikrobubblor från 9004. Hur funkar din och hur har du justerat luftskruven? Citera
Axxe Postat 21 december 2014 Författare Postat 21 december 2014 Tja vad kan det vara 10-11kg kanske. Inga problem alls med mikrobubblor, kör full plugg på luften. Klämde o kollade kroppen på den innan så alla skarvar klickat i ordentligt, justerade höjden på den tills jag kunde köra full plugg, få effektiv skummning och minimalt med mikrobubblor. Väldigt kinkig på höjden har jag märkt. Citera
akejan Postat 21 december 2014 Postat 21 december 2014 Jag har vattenytan mitt på insugsgallret, tror du att det är rätt? Citera
Axxe Postat 21 december 2014 Författare Postat 21 december 2014 Jag kan kolla exakt min nivå under kvällen Citera
Axxe Postat 21 december 2014 Författare Postat 21 december 2014 Om du kollar på sidan brevid gallret så har du ett par horisontella streck, jag har min nivå någon mm över det tredje fristående strecket. Citera
akejan Postat 21 december 2014 Postat 21 december 2014 Tackar! Min nivå är strax under det fjärde strecket.Får se om jag ska flytta upp den. Citera
Axxe Postat 21 december 2014 Författare Postat 21 december 2014 Jag räknar från botten och upp så vi inte missförstår varandra Citera
akejan Postat 21 december 2014 Postat 21 december 2014 Jag förstod. Jag menar att jag kanske ska höja skummaren så att vattennivån sänks. Citera
Axxe Postat 24 december 2014 Författare Postat 24 december 2014 Trådalger sen ett par dagar, nu idag även bruna kalkalger ah härligt när man ser de små stegen för inkörningsfasen. Undra hur lång tid det tar för det här karet att börja få de lila fläckarna Citera
Axxe Postat 25 december 2014 Författare Postat 25 december 2014 Lyckan blev kortvarig, dinoskiten har slagit upp där nu, jag som sanerade så noga efter äckelstenen och fick bort allt. Jaha, mer dubbelbuffer o mörkläggning då bl a. Citera
Axxe Postat 27 december 2014 Författare Postat 27 december 2014 Lite nya bilder, scolymia, cataphyllia, axfhungia, och liten fragg skadad acanthastrea har flyttat in, får se var de ska få stå sen. Citera
akejan Postat 27 december 2014 Postat 27 december 2014 Det ser riktigt bra ut. Lycka till med bekämpningen! Citera
Axxe Postat 30 december 2014 Författare Postat 30 december 2014 Experimenterar med att ta bättre bilder. Fotokunniga skriker säkert med förtvivlan men jag är rätt nöjd fast jag inte har någon aning vad jag gjort, Iphone med Camera+. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.