Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Tackar tackar :)

Mkt nöjd med tekniken.

Projektets utgång är jag lika nyfiken på, lutar åt LPS och förhoppningsvis en vacker dag en mussla.

Blir någon fisk också men inga stora arter.

Postat

En vecka har gått, inte mkt nytt att rapportera. Blev total mörkläggning 2 dygn då en sten visade sig vara helt övertäckt med dino tills jag hade tid att förflytta den, dammsög sanden under också. Matat ormstjärnorna för att prova belasta lite. På annandagen kommer lite städpatrull och en ersättningssten. Kanske lite antydan till färgning på sanden men annars ser det ut som vid start.

Postat

Tja vad kan det vara 10-11kg kanske. Inga problem alls med mikrobubblor, kör full plugg på luften. Klämde o kollade kroppen på den innan så alla skarvar klickat i ordentligt, justerade höjden på den tills jag kunde köra full plugg, få effektiv skummning och minimalt med mikrobubblor. Väldigt kinkig på höjden har jag märkt.

Postat

Om du kollar på sidan brevid gallret så har du ett par horisontella streck, jag har min nivå någon mm över det tredje fristående strecket.

Postat
post-8484-14468935069076_thumb.jpgTrådalger sen ett par dagar, nu idag även bruna kalkalger :smiley27: ah härligt när man ser de små stegen för inkörningsfasen. Undra hur lång tid det tar för det här karet att börja få de lila fläckarna :)
Postat

Lyckan blev kortvarig, dinoskiten har slagit upp där nu, jag som sanerade så noga efter äckelstenen och fick bort allt. Jaha, mer dubbelbuffer o mörkläggning då bl a.

Postat
post-8484-1446893509052_thumb.jpgLite nya bilder, scolymia, cataphyllia, axfhungia, och liten fragg skadad acanthastrea har flyttat in, får se var de ska få stå sen.

post-8484-14468935089578_thumb.jpg

post-8484-14468935089826_thumb.jpg

post-8484-14468935090069_thumb.jpg

post-8484-14468935090304_thumb.jpg

Postat
post-8484-14468935140714_thumb.jpgExperimenterar med att ta bättre bilder. Fotokunniga skriker säkert med förtvivlan men jag är rätt nöjd fast jag inte har någon aning vad jag gjort, Iphone med Camera+.

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...