Gå till innehåll

massdöd


pegekin

Rekommenderade inlägg

Köpte en vimpelfisk från Sthlm för inte så länge sedan som efter ett tag visade sig att den hade vita prick och dog kort därefter.

Och givetvis så smittade den även min underbara vitbröstade kirurg och ett stycke G.loretta samt idag även min ch.Auriga.

Blir så jävvla less på allt.

Börjar bli väldigt stor simyta för kvarvarande fiskar nu.

Är det ens nån mening att skaffa fler fiskar när smittan redan finns, eller e de bara att lägga ner allt?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Köpte en vimpelfisk från Sthlm för inte så länge sedan som efter ett tag visade sig att den hade vita prick och dog kort därefter.

Och givetvis så smittade den även min underbara vitbröstade kirurg och ett stycke G.loretta samt idag även min ch.Auriga.

Blir så jävvla less på allt.

Börjar bli väldigt stor simyta för kvarvarande fiskar nu.

Är det ens nån mening att skaffa fler fiskar när smittan redan finns, eller e de bara att lägga ner allt?

Tyvärr är det nog så att vi spelar rysk roulette för ofta när vi släpper i en ny fisk i akvariet. :( Jag har haft tur förut, men nu har jag blivit bränd så många gånger så att karantän är det som kommer att gälla framöver. Men först måste jag tömma akvariet på fisk och sedan ska karet vara tomt på fisk 10 veckor. Det finns en tråd som handlar om vita-prick, läs den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...