JonasW Postat 27 oktober 2014 Postat 27 oktober 2014 Mina Bangaier leker kontinuerligt men jag får bara tag på de yngel som far över till överrinningskammaren.Jag skulle gärna få tag på fler om det gick.Är det någon som har tips på hur man tillverkar en fejkad sjöborra? Tänkte i så fall hänga ned den i karet så kanske de drar sig till den så man kan fånga fler.Tänker mig en rund bit frigolit men frågan är vad man ska använda som taggar. Något av plast tänker jag?Alla tips är välkomna Citera
JonasW Postat 27 oktober 2014 Författare Postat 27 oktober 2014 Sant, de borde man kunna sticka in!Rostfria med Citera
ikola Postat 27 oktober 2014 Postat 27 oktober 2014 Buntband runt ett elrör körde jagFinns bilder i min RSM tråd Citera
ikola Postat 27 oktober 2014 Postat 27 oktober 2014 Men hannen o ynglen brukar inte gå dit om det finns typ alternativa naturliga gömställen.En Fake Urchin är ju ett sustitut då det saknas annat att vara i. Citera
Hassel Postat 27 oktober 2014 Postat 27 oktober 2014 Testade att göra en borre av svarta buntband men det var givetvis som du säger Ikola annat som var roligare, så jag köpte en liten nätkasse (finns i alla zoo butiker) lät hanen gå nästan tiden ut ca 21 dagar sen plockade jag över honom ,,,hyfsat seg efter fastan,,när ljuset släckts,,tänd snabbt så blir han bländad.När han släppt de första ynglen i kassen jagar du honom lite lätt då spottar han ut resten, sätt tillbaka hanen och mata med artemia första tiden + en droppe Polyp Booster (aminosyror) ett par ggr/vecka.Efter ca 3 - 4 veckor går du över till Lobster egg - funkar fint för mig iaf,,,,har fått fram ett par kullar så här,,34 st+24 st. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.