Gå till innehåll

Göra en fejk Diadema-sjöborre?


JonasW

Rekommenderade inlägg

Mina Bangaier leker kontinuerligt men jag får bara tag på de yngel som far över till överrinningskammaren.

Jag skulle gärna få tag på fler om det gick.

Är det någon som har tips på hur man tillverkar en fejkad sjöborra? Tänkte i så fall hänga ned den i karet så kanske de drar sig till den så man kan fånga fler.

Tänker mig en rund bit frigolit men frågan är vad man ska använda som taggar. Något av plast tänker jag?

Alla tips är välkomna :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Testade att göra en borre av svarta buntband men det var givetvis som du säger Ikola annat som var roligare, så jag köpte en liten nätkasse (finns i alla zoo butiker) lät hanen gå nästan tiden ut ca 21 dagar sen plockade jag över honom ,,,hyfsat seg efter fastan,,när ljuset släckts,,tänd snabbt så blir han bländad.

När han släppt de första ynglen i kassen jagar du honom lite lätt då spottar han ut resten, sätt tillbaka hanen och mata med artemia första tiden + en droppe Polyp Booster (aminosyror) ett par ggr/vecka.

Efter ca 3 - 4 veckor går du över till Lobster egg - funkar fint för mig iaf,,,,har fått fram ett par kullar så här,,34 st+24 st.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...