Peckoltia Postat 27 oktober 2014 Postat 27 oktober 2014 Idag hittate jag min bubbeltipp i ytavskummaren och det tycker jag inte är någon bra plats att bosätta sej på, hur gör jag för att slippa hitta den här lilla färggranna filuren där i?Jag har en hemmagjord skummare modell simpel men som fungerar bra, bör jag sätta något slags lock på den för attanemonen inte ska klättra in där igen:)?Fick den i lördags av Pasaputte och jag är så glad för den Bubblan på väg upp igen. Citera
Conjor Postat 27 oktober 2014 Postat 27 oktober 2014 HejFick också tag i en i Lördags jag la den på ett ställe och den sitter fortfarande där men det är bra cirkulationvilket dom gillar hur är det där din är just nu ser enligt bilden att armarna är ganska tjocka min har nästan ingabublor alls.Lasse skriver i sin tråd om det där med cirkulation och hur armarna kan se ut.Kanske kraftigare cirkulation måste till jag har 2 st 3000 liters och 1 st 1800 liters strempumpar i mitt 112 liters. Citera
Peckoltia Postat 27 oktober 2014 Författare Postat 27 oktober 2014 Den är nere vid botten just nu sen jag plockade upp den ur skummaren, hos Pasaputte är dom runda inte avlånga, jag har ju en Jebau Wave Maker WP10 den minsta då karet är på 50L plus min hemmagjorda skummare.Jag funderar på att göra om tanganyikakaret till salt det är på 250L, men jag gillar saltnano så får se hur det blir med det, troligen går det under förvandling inom en snar framtid:)Kom på att skummaren måste ha längre springor och sättas högre upp då kan Bubblan inte komma ner där igen:)Kunde vara kul att titta över och få inspiration hos dej någon gång:) Citera
Conjor Postat 27 oktober 2014 Postat 27 oktober 2014 Du får gärna komma och kolla jag är hemma för det mesta. Citera
Peckoltia Postat 27 oktober 2014 Författare Postat 27 oktober 2014 Jag är med hemma för det mesta så det vore kul ju:) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.