izfisk Postat 29 oktober 2014 Postat 29 oktober 2014 Hej,Jag har flera Montipora digitata som har förlorat vävnad från foten och upp en bit på stammen. Jag har sett något som liknar små maskar som sitter på stammen och "viftar".Min plan är att fragga bort allt dött och "doppa".Fråga: vad skall man doppa i och hur ofta?MVH Peter Citera
bjomat Postat 29 oktober 2014 Postat 29 oktober 2014 Hej Peter. Det låter som en bra plan att fragga/doppa och göra det så snart som möjligt. Det finns olika medel att använda tex Coral RX och FM Ultra pest control.Förhoppningsvis så behöver du bara göra det en gång - men håll koll. /Björn Citera
izfisk Postat 29 oktober 2014 Författare Postat 29 oktober 2014 Ok tack Björn, får bli att införskaffa medel och inleda behandling! Citera
Admiral Postat 29 oktober 2014 Postat 29 oktober 2014 Googla montipora eating nudibranch måste dippa fler gånger eftersom dom flesta medel typ coral rx etc bara tar vuxna M.E.Näggen och MEN sitter oftast under stenen och kommer fram under natten. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.