Flygrc Postat 8 november 2014 Postat 8 november 2014 I RSM 250 finns en bubbelfälla i form av filtersvamp. Vad innebär det att med avseende på tänket om nitratfälla?Jag funderade också på det, då borde alla levande sten också vara en nitratfälla?Vad nu en nitratfälla är, fattar inte det riktigt, överallt det sitter bakterier borde då kunna binda till sig nitrat? Citera
krille 55 Postat 8 november 2014 Postat 8 november 2014 hur det än är med det så har jag tagit bort mina. Köpte ju beg kar och dom va riktigt sunkiga så dom åkte väck o sen kom det aldrig dit några andra. men det funkar bra utan. kanske får lite mer partiklar som flyger runt i karet Citera
petnym Postat 8 november 2014 Postat 8 november 2014 Enda sättet att få filtermatta att reducera nitrat är nog att tillsätta kolkälla, men för kolkällan behövs egentligen inte filtermattan. Däremot funkar den säkert både som mekansikt filter och för nitrifikation. Citera
Flygrc Postat 8 november 2014 Författare Postat 8 november 2014 Enda sättet att få filtermatta att reducera nitrat är nog att tillsätta kolkälla, men för kolkällan behövs egentligen inte filtermattan. Däremot funkar den säkert både som mekansikt filter och för nitrifikation.Hmm, det gör jag.. när fosforn och nitraten är hög tillsätter jag ättika på glasrosorna. Låter som det är ok ändå Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.