gravol Postat 16 november 2014 Postat 16 november 2014 HejHar ett Rio 300 igång sedan 4 månader och det funkar fint med det mesta.Uppgraderade nyligen belysningen till en 160w Razor som gjorde enormt stor skillnad.Dock så har ju dom stora Juwel två stycken paralella plaststag uppe som jag tror skall vara ett skydd så att original T5 rampeninte ska kunna rasa i vattnet om man klantar sig. Hursomhelst så snor dom en hel del av ljuset från LED rampen så jag undrarom någon vet om man kan ta bort dom eller om nån kanske till och med har tagit bort dom på sitt Juwel?Kan aldrig tro att dom stagen har betydelse i akvariumets konstruktion før tex stabilitet eller?Tacksam om nån har tips eller råd./Ola Citera
Lasse Postat 16 november 2014 Postat 16 november 2014 Bild för oss som aldrig sett ett sådant akvarium. Går de tvärs akvariet så hindrar de längsgående rutor från att bukta ut MH Lasse Citera
Matthias_H Postat 16 november 2014 Postat 16 november 2014 Hejsan!mittstagen som går över akvariumet är för stabilitet för själva akvariumet så rekommenderas ej att du tar bort dom.dom sitter inte där som skydd för lysrören.Mvh Matthias Citera
Karl Lindfelt Postat 16 november 2014 Postat 16 november 2014 Stagen behövs som sagt för stabiliteten. Jag har sett andra med Juwel-akvarier byta ut plaststagen mot glas för bättre ljusinsläpp.Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk Citera
gravol Postat 26 november 2014 Författare Postat 26 november 2014 Som vanligt så hade jag fel trots att jag hoppades på motsatsen.Tack ni som förklarade och det är ju såklart ganska logiskt att dom stagen har med stabiliteten att göra./O Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.