Pasaputte Postat 4 december 2014 Postat 4 december 2014 Hej behöver hjälp med denna fisken , från två dagar sen såg jag fläcken på fisken , jag trode han fick smäll från nån annan fisk eller krabba, tyvärr denna fläcken har ej blivit bättre men sämre, han äter normal och simmar normal.jag har provat fånga honom men det gick ej vet ni vad för sjukdom är detta ? kan det sprida sig ifall han dör även innan?MVH Citera
patchi Postat 7 december 2014 Postat 7 december 2014 Jag fick likadant på min förra watchmen goby, tydligen nått som är ganska vanligt på just dem, vet inte vad det beror på, dina andra fiskar går nog säkra. Jag fångade min i fiskfälla och hade den i en plastback och behandlade med nån medicin mot bakterier, minns ej vad den hette. Gul tablett. Såret läkte fint och jag stoppade tillbaka den i karet men några dagar senare var det där igen och fisken dog kanske skulle väntat längre med isläppandet, eller så fanns bakterien/smittan i karet. Citera
Pasaputte Postat 7 december 2014 Författare Postat 7 december 2014 Tackar , jag har ej lyckat fånga men han lever och äter , jag får vänta , tack igen MvhSent from my iPhone using Tapatalk Citera
runstenen Postat 4 november 2015 Postat 4 november 2015 Såg att min har detta också. Vad är det ? Vad gör man ? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.