Julgran Postat 27 oktober 2005 Postat 27 oktober 2005 Håller som bäst på att starta upp mitt 80 lit nano. Vatten håller på och blandas och levande sten ska i till helgen.Efter lite "pillande" så har jag nu lyckats byta originalbelysningens 1 x 24 w mot 3 x 24w. Det blir då 0,9w/liter vatten. (Rören är Interpet T5 compact Triplus 14000k)Eventuellt ska jag byta ut ett av rören mot ett 24w Daylight Blue 7000khttp://www.all4pets.co.uk/acatalog/copy_of_Interpet_T5_Power_Compact_Flourescent_Lamps.htmlVar tror ni gränsen går för typ av ljuskrävande koraller som man kan ha i detta kar? Eller om man formulerar om frågan - vilka typer av koraller ska jag inte försöka mig på? (pga karets lilla storlek och att ljuset fortfarande inte är tillräckligt)Jag sitter som bäst och funderar på vad jag ska ha i karet. Jag är mest intresserad av olika typer av koraller och lägre djur. Barnen vill ha fisk, men det tänkte jag vänta med tills vi har ett 300-400 lit kar.
Guest Kudaki Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 HallojHur löste du monteringen? Har du någon bild kanske?
H8RED Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Mitt tips är att testa först med mjuk/läderkoraller typ Sinularia och sarcophyton och se hur de trivs om de växer så det knakar kanske du kan prova med någon enklare stenkorall.Lycka till....
Rekommenderade inlägg