Gå till innehåll

Från 90-tal till 10-tal...


tholit_73

Rekommenderade inlägg

Får börja med att tacka alla för massa tips på forumet om nystart av ett saltkar. Jag började tidigt 90-tal men efter år av uppehåll ville jag åter igen testa.

Efter en tid spanat runt på detta forum kom det till ett avslut. Det blev ett 120L med sump står nu i vardagsrummet. En kul sak var inte problemet att starta upp & få rätt värden utan att minimera allt oväsen av porlande vatten... Inte nog med att motivera alla $ det kostar att starta upp för frugan så fick jag ständigt försvara ljudet av porlande vatten. Men efter allt kopplande så är det nu ett minne blott. Det som hörs är ett svagt surrande. Skickar en liten video på sumpen. Dock är inte själva karet något att kolla på då det enbart innehåller LS och några andra smådjur "för stunden" Men mer kommer... Är det någon som har tips eller ser något fel i sumpen så låt mig höra!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bra idé. Ska tänka på detta. Dock ser det värre ut på filmen än i verkligheten. Idén med ljus i sumpen är för att hålla PH- dippen lägre nattetid. Jag får fortsätta skruva på ljuset till kanske en ljusare idé. Problemet nu är att det gör ont i ögat när man sticker in huvudet i sumpen...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...