saltatrox Postat 18 december 2014 Postat 18 december 2014 Har på känn att mitt vatten i huset inte är ok.Flytta till nytt hus för ett halvår sen, och nått är galet.Efter varje vattenbyte så drar korallernas polyper in och jag får cyano ibland.Särskilt efter mitt sista stora byte.Har nya filer i osmosen och ett nytt silikat filter. TDS visar noll.Prata med All controll som gör vatten kontroller för Haninge kommun. Problemet är att dem frågar vad dem ska leta efter.Så jag behöver en lista på vad som kan vara fel.Typ...FosforKopparSilikatOch så vidare.Hjälp mig så jag får med alla tänkbara ämnen.Mvh Thomas Citera
petnym Postat 18 december 2014 Postat 18 december 2014 Har du testat akvarievattnet med Triton Lab? Där testas de flesta metaller... Citera
saltatrox Postat 18 december 2014 Författare Postat 18 december 2014 Har du testat akvarievattnet med Triton Lab? Där testas de flesta metaller...Har tängt på det.Men skulle vara bra och få med alla tänk bara ämnen Citera
Bygert Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 Om du ska ha med allt tänkbart, har du funderat över annat än kranvattnet som kan gå galet vid vattenbyte? Salthalt, temperatur, dåligt salt, för stor ändring av något ämne, stress av bara hanteringen osv? Citera
petnym Postat 19 december 2014 Postat 19 december 2014 Om problemet bara uppstår vid vattenbyte så är jag också inne på Bygerts linje... Om det är kranvattnet så borde väl problemet bestå över tid... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.