Gå till innehåll

Borra hål!?


MotorShip

Rekommenderade inlägg

Tjenamoss galningar :)

Nu har jag efter mkt övervägande bestämt mig för att köra ett kar på 112l + sump på 30l(sumpen är inte 100% i stl än). Men min fråga gäller huvudkaret då jag kommer borra för ytavrinning och retur. Vad jag har sett här på guiden brukar det inte vara två genomföringar av ngn annledning, eller så har jag missat dessa helt enkelt. Jo har väl sett i vardera hörnet kankse.

Är det således säkrast att borra ett hål vardera hörne?

Vill egentligen ha en avrining i mitten. Men är det då för stor riska att spräcka karet om man borrar två bredvid varandra?

Tacksam för alla svar.

Jo kommer borra med "dremel" metoden ;)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man brukar låta retur vattnet gå i samma rör som avrinnings vattnet, dvs du har ett rör i röret. Eller så låter du bara returslangen gå på utsidan av karet.

Du har rätt i att man ska undvika att ha två hål nära varandra.

E inte riktigt med på hur det fungerar som du beskriver, men fattar vad du menar. Låter ju iofs inte så dumt.

Kruckset med alternativ två är ju bara att jag inte vill ha några rör och böjar på utsidan av karet. Delvis för att jag tycker det är fult och inte minst för att inte tappa mer än nödvändigt tryck från returpumpen.

Så det lutar åt att borra i vardera hörnet då.

Tack så länge.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...