Tobbz Postat 4 januari 2015 Postat 4 januari 2015 Har ett test som gick ut i september 2014- det har varit oöppnat tills nu när jag skulle kolla kalium nivån.Testade och fick fram siffran 350 i kalium, har inte tillsatt något förutom fm:s balling light.Och inget vatten är bytt på ett par veckor. Citera
saltatrox Postat 4 januari 2015 Postat 4 januari 2015 Är det ny öppnat så är det nog rätt.350 är ju inte så jätte lågt.Bara dosera tills du kommer upp i 380 - 400Men hade köpt ett nytt om du ska fortsätta med testet.Mvh Thomas Citera
Tobbz Postat 4 januari 2015 Författare Postat 4 januari 2015 Vad ska man lyssna på, en del säger att du ska tillsätta så man ligger på 400 och en del säger skit i det.... Citera
Rasmus Pedersen Postat 4 januari 2015 Postat 4 januari 2015 Är det Saliferts? Jag har varit med om att vätskan K-1 varit usel i minst ett test jag ägt och gett konstiga resultat (använde man K-1 från en annan batch så fick man istället normala resultat). Det som gått ut i september 2014 är dock det som gett rimligast värden för mig. 350 ppm är inget konstigt värde, många saltblandningar ligger däromkring. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.