Fluval_Robban Postat 8 januari 2015 Dela Postat 8 januari 2015 Fick hem min returpump från Tunze idag men det känns som det är nått som är fel?? Det är den elektronisk styrbara 1073.05 (900-3000L)* För det första så fick jag bara en känsla av att det där är inte 3000L/h när jag körde den på max* För det andra så vibrerar den ganska mycket?, dock så är dämpkuddarna grymma så det märks inte i det fallet men ska den vibrera så mycket??* För det tredje så levererades den med 12V pluppen i adaptern och med den så fungerar den inte, den bara startar till snabbt och sen slutar pumpa. Med 18 och 24V fungerar det dock fast det känns inte som om den pumpar rätt mängd??Nån som har en eller några tankar om detta, eller har jag missat något:( Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Fluval_Robban Postat 8 januari 2015 Författare Dela Postat 8 januari 2015 Löste sig:):) Det sitter en liten vridpotentiometer som knappt syns på sladd-dosan till pumpen, denna FINNS inte med i manualen??? Och den stod på "noll" nu fick jag en väldans fart på pumpen ja ja konstigt men ok nu fungerar det i alla fall:):) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.