bläckis Postat 9 januari 2015 Postat 9 januari 2015 Hejsan det va ett bra tag sen jag loggade in här på SG, men jag har tittat in då och då. Som övertexten lyder har jag ett par frågor kring Krabbor,Räkor mm. Det är så att jag letar efter nån som skulle kunna förse mig med levande Krabbor stora som små tanken är att dessa ska bli mat till min cuttlefish (bläckfisk) Jag tänker främst om nån vet nån som levererar nåt dylikt här i Sverige? Har även planer på att odla min egna mysis men har hört att detta ska va ganska krävande pga att de äter varandra. Är det nån som har erfarenhet att odla mysis? kom gärna med tips, förslag! Skulle vara grymt om nån vet nåt företag eller nån person som gärna levererar levande föda i stora mängder för en billig peng. Även folk här på SG som inte vill ha tråkiga Krabbor som förstör i era Akvarier är välkomna att skicka dom till mig.Mvh David. Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 9 januari 2015 Postat 9 januari 2015 Hej! Grossisten Dogman har med bla levande mysis och bräckvattensräka(Palaemonetes varians) på sin lista för levande djur. Så hör med din lokala akvariebutik om de kan köpa in åt dig. Vilken art bläckfisk har du? / David Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.