Andreas N Postat 14 januari 2015 Postat 14 januari 2015 Där har du förklaringen till grumligheten. Mediat är ofta väldigt dammigt. Citera
brevix Postat 15 januari 2015 Författare Postat 15 januari 2015 japp men nu är det klart vatten igen .verkar vara relativt enkelt att justera in klakreaktorn . är nog tack vare doserpumpen ... tackar för all hjälp :-) Citera
brevix Postat 7 februari 2015 Författare Postat 7 februari 2015 Ja här tuffar Kalkreaktor på ,men gillar inte att PH sjunker till 7,7 har Natriumhydroxid hemma,kan jag tillsätta det ? Hur isf har en gorotec doserpump eller kan man tillsätta i osmos tanken?Ph låg lågt även utan co2 tillförsel Citera
Sjöfartsmuseet Akvariet Postat 7 februari 2015 Postat 7 februari 2015 Börja med att dubbelkolla om din pH-mätare visar rätt. Så du inte gör nåt i onödan./ David Citera
brevix Postat 7 februari 2015 Författare Postat 7 februari 2015 Jo den visar rätt ,är en pH prob av industrikvalité som är väldigt stabil ,givetvis så kalibrerar jag den med jämna mellanrum Sen har jag ett pH instrument som jag kan dubbel kolla med Citera
Henric Postat 7 februari 2015 Postat 7 februari 2015 Ja här tuffar Kalkreaktor på ,men gillar inte att PH sjunker till 7,7 har Natriumhydroxid hemma,kan jag tillsätta det ? Hur isf har en gorotec doserpump eller kan man tillsätta i osmos tanken?Ph låg lågt även utan co2 tillförselI inlägg nr. 16 skrev jag just om detta. Du trycker ut gasen ur reaktorn.En reglerbar pump och ph-styrning så kommer inte ph sjunka så mycket.Mvh Henric Citera
brevix Postat 7 februari 2015 Författare Postat 7 februari 2015 Har doserpump som matar reaktorn , men tycker att pH är lite lågt i mitt kar .Och tror att ett högre pH skulle göra gott Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.