Saltis Postat 31 oktober 2005 Postat 31 oktober 2005 har börjat nyligen med saltvatten jag undrar vilka fiskar kan man i 120L svårt och veta när man kan inte så mycket om saltvatten. Citera
acuario Postat 31 oktober 2005 Postat 31 oktober 2005 Små fiskar. gobis, Clownfiskar, Revabborar som Gramma Loreto och från släktet Pseudochromis, Frökenfiskar.Exempel på några fiskarpseudochromis paccagnellapseudochromis fridmani Gramma Loretocryptocentrus cinctusNemateleotris magnifica Citera
xxxperxxx Postat 31 oktober 2005 Postat 31 oktober 2005 Tänk dock på att ovan nämnda fiskar kanske inte passar så bra TILLSAMMANS i 120L! Psudochromis spp. (dvärgaborrar) samt Dascyllus spp., Stegastes spp. (frökenfiskar) kan vara SJUKT aggresiva och terra sönder även kaxiga fiskar! Skulle inte rekommendera t. ex Nemateleotris magnefica (bilden längst ner) och Pseudochromis paccagnellae (bilden längst ner) i samma burk om det inte gällde över 500L Citera
elNico Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 Glöm inte clownfiskar! Roliga små firrar, som alla barn älskar! (ni vet varför)Sen tycker jag nog en dvärgkejsare kan passa, men meningarna går isär om hur "revsäkra" dom e. Min Arghi låter bli mjukkoraller, har inga stenkoraller. Citera
Aqua_Max Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 http://www.liveaquaria.com/product/scateg.cfm?pCatId=2124 Citera
acuario Postat 1 november 2005 Postat 1 november 2005 Tänk dock på att ovan nämnda fiskar kanske inte passar så bra TILLSAMMANS i 120L!Jag var nog lite otydlig på den punkten men i 120L kan man inte ha så många fiskar. Ett förslag kan bli 1st Chrysiptera parasema (Frökenfisk som är ganska fredlig)2 st Amphiprion ocellaris (Den klassiska saltvattensfisken)1st Gramma loreto (En relativt snäll firre från karibien)1st cryptocentrus cinctus (En vacker gobi)1st Pseudocheilinus hexataenia (En oerhört trevlig liten gylta) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.