Andrebjarn Postat 26 januari 2015 Postat 26 januari 2015 Hej!Jag har en liten fundering kring min skummare, deltec mc500. Då pumpen är sliten har jag funderat på att skaffa en ny(are). Jag har ventilerat den här frågan tidigare och då fick jag rekommendationen att köpa en aquabee up. Är det fortfarande det bästa alternativet? Vilken storlek??? Någon variant begagnad till salu?Mvh Andreas Citera
Kulin Postat 26 januari 2015 Postat 26 januari 2015 Aquabee up 2000-1 tror jag den heter. Med nålhjuls impeller Vet inte vilka andra som passar. Tror Sicce har nån modell som skall passa....Finns ju billigare kinesvarianter, typ Atman mm...vet dock inte om de passar. Citera
Andrebjarn Postat 26 januari 2015 Författare Postat 26 januari 2015 Ok. Jag tittade på triton och där hänvisade de till rätt pump för min modell. Lade då en order på en ny. Tack för din hjälp :-) Citera
Andrebjarn Postat 3 februari 2015 Författare Postat 3 februari 2015 Hej! Nu har jag fått min Aquabee needlewheel från triton. Jag har dock en fundering. Det finns ingen slang på den som skickar ner luft till "needlewheelet". Jag körde som test med skummaren i en stor hink med sötvatten men ser inte att den gör några bubblor. Måste jag föra över delar från den gamla pumpen eller? Hur ska jag göra för att få bubblor helt enkelt? Jag tänkte ringa till Triton med klockan var ju så klart 18:01. Mvh Andreas Citera
greger Postat 3 februari 2015 Postat 3 februari 2015 Du bör kunna använda det gamla insugröret! Citera
Andrebjarn Postat 4 februari 2015 Författare Postat 4 februari 2015 Efter lite middagsrecept med det gamla sugröret och membranet fick jag det att funka. :-) Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.