hippo Postat 3 november 2005 Postat 3 november 2005 jag ska limma mig en ny sump och undrar vilket silikon som lämparsig bäst. Citera
thomas5547 Postat 3 november 2005 Postat 3 november 2005 Svart silicon, av GE., är bra.. har jag använt mig av.. Vad exakt det står på röret, kommer jag inte ihåg.. Citera
Guest lysröret Postat 3 november 2005 Postat 3 november 2005 OBS!!! akvariesilikon är det som ska användas. de andra typerna kan innehålla antmlgeömedel och kanske inte fäster på glas.vad det är för tillverkare eller färg spelar inte så stor roll. jag har dana-lim's akvariesilikon från clas ohlsson. kostar 39kr. Citera
hippo Postat 4 november 2005 Författare Postat 4 november 2005 kan man lita på att klas olssons lim håller ihop då? Citera
Guest lysröret Postat 4 november 2005 Postat 4 november 2005 ja, det är ju inte clas oh som tillverkar det utan det är dana lim A/S från Köge söder om köpenhamn, men själva siliconet tillverkas i holland. varför skulle man inte lita på dem?jag litar mer på dana lim än på svenska tremco. när jag var nybörjare på limning av akvarier så var jag blåögd och gick till akvarieaffären och köpte det de hade. det var glassilikon, som klarar akvarier på upp till 60L. det stod inte på tuben, utan bara att det funkar till akvarier.jag kontakade tremco i gbg och de beklagade bara misstaget. hade det det varit lite klös i tremco så hade de skickat en ny med deras riktiga akvariesilkon, men icke då. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.