MBorg Postat 6 februari 2015 Postat 6 februari 2015 Hej alla Saltisar, kul att vara tillbaks igen.Efter att jag lade ner mitt kar för ca 4år sedan p.g.a.av flytt och jobbet. Så har suget alltid funnits där att starta ett nytt kar igen.Nu är det verkligen dags igen, och jag har införskaffat mej ett RSM250 som skall inredas och dras igång. Är fortfarande lite velig med inriktningen med det levande som ska vara i karet. Men vi får väl se vart det slutar. Kommer jag i närheten av mitt förra kar https://www.saltvattensguiden.se/foru...354#post283354 så blir jag väldigt nöjd. Fortsättning följer samt bilder så klart.//Borg Citera
MBorg Postat 7 februari 2015 Författare Postat 7 februari 2015 Här kommer första bilden på karet som är igång fr.o.m idag"inte den bästa bilden kanske" det som saknas just nu är att det ska bli en hög pelare på vänster sida. Den ligger hos en annan saltis redo med knappar och lite sps:er på, den kommer i karet då alla värden är okej och karet är stabiliserat. Återkommer med bättre bilder längre fram då jag får tillbaks min utlånade systemkamera. Citera
petnym Postat 7 februari 2015 Postat 7 februari 2015 Kul att du är tillbaka! (Jag har förövrig ett par av "dina" kirurger kvar)... Citera
MBorg Postat 7 februari 2015 Författare Postat 7 februari 2015 Tack Peter, riktigt kliar i kroppen nu att få bygga vidare, men allt har sin tid.Det va kul att höra att du har kirurger kvar. Citera
MBorg Postat 14 februari 2015 Författare Postat 14 februari 2015 Nu börjar det äntligen likna nåt, alla vattenvärden är jättebra och allt liv som finns i karet verkar stormtrivas.Nu behöver jag fylla på med lite trevliga LPS o SPS på mitt högra rev, så är det någon i närområdet(gärna Östergötland) som har?så hör gärna av er till mej. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.